torsdag 9 oktober 2008

Fashion

En viktig anledning till att mina klädinköp i somras dominerades av baseballkeps (Toronto Blue Jays), munkjacka och chinos i stora storlekar från Urban Outfitters:


59 Times the Pain, 90-talshardcoreband från Fagersta. Stilikoner.
Jag försöker inte helt och hållet se ut som en 90-tals HC-fan. Det hade sett dumt ut. Men jag tycker ändå att punk/HC är en bra modeinfluens. Vem har nånsin snyggare sittande chinos än en Kalifornienpunkare? Jag kommer ihåg när jag såg Good Riddance live i Prag för ett par år sen. Inget särskilt bra band. Men gitarristen kombinerade en Lifetime-t-shirt med ett par brutala chinos. Jag kommer fortfarande ihåg dem, hur snygga de var. Perfekta chinos. Lagom baggy, inget Dockers-tjafs med helt raka jättevida men en del baggy och så kombinerade med skateskor (så klart). Det är "fashion" som håller!

Inga kommentarer: