söndag 2 november 2008

Mitt bästa för dig


Det här med att vakna i en stark sinnesstämning tycker jag är fascinerande, när man från det första vakna ögonblicket är upprymd eller nedstämd eller vad det kan vara. En av mina nya favoritlåtar, supergruppen Grymlings hit "Mitt bästa för dig" från 1989, tar upp det där, eller i alla fall gör den det i mina associationer. Det är i mitt favoritparti, den andra versen där en sångare som jag antar är Göran Lagerberg tar över (de fyra turas om att sjunga). I refrängerna sjunger de tillsammans och det låter grymt coolt med Pugh Rogefeldts nasala, hesa rockröst tillsammans med Lagerbergs och Rickfors. Efter refrängen och ett snabbt parti som Pugh sjunger kommer de till andra versen som går långsammare och som ger mig sån jävla feeling
"Jag har sovit en orolig sömn
Jagad av tanken 'Du har ingen vän'
Kände en smak av förloraren i mig
Sätter mitt hopp, mitt bästa till dig"
Sen kommer ett unisont parti igen och jag tycker bara att det här med män som sjunger tillsammans om kärlek, det är väldigt fint.

2 kommentarer:

Fredrik Nyström sa...

Finns så mycket vacker musik med Grymlings och Pugh! Liten randanmärkning dock; är det inte Magnus J som sjunger citatet? (Har jag fel så ber jag om ursäkt, har jag rätt så ber jag om ursäkt för petimeterattityden!)

Erik Bengtsson sa...

Du har helt säkert rätt. Jag tog en rövare och gissade.. :( Det känns väldigt bra att vi har folk på bloggen som har koll på såna här saker!!