onsdag 7 januari 2009

I startgroparna: 2009

Nu när det nya året tagit sina första stapplande steg känns det aktuellt att komma med ett litet personligt utlåtande om vad året förväntas innebära.

Något jag tror starkt på (och som egentligen var ganska inne förra året också) är det hemvävda. Svensk musik, svenska texter, svenska författare, närproducerad ekologisk husmanskost, stickat och längtan inåt landet. Givetvis kommer vi på LIL ligga i spetsen när det gäller bevakning av allt detta..

Mauro Scocco och Plura skall passande nog göra ett matprogram, det låter som en dröm för mig; två av mina musikaliska favoriter gör ett program om mitt största intresse efter musik!

Dessutom, om jag får önska:

Jackson Browne hyllas unisont i samband med europa-turnén.

IS Halmia vinner divison 2 och kvalificerar sig för ettan.

Håkan Hellström släpper ett nytt album som innebär en renässans för gubbrocken inom svenskt musikliv och leder vägen för en ny våg unga brölsaxtalanger.

Neil Young kommer till Sverige igen.

Peter Apelgren gör en ny julshow i Göteborg.

Inga kommentarer: