söndag 4 januari 2009

Steven Gerrards musiksmak

Häromdagen - det var på nyårsdagen - satt jag på en restaurang och frossade i mat, på dagen efter-vis. Vi var ett lite stukat sällskap om åtta-nio personer som satt där. Restaurangens musikval var rejält egendomligt - Sade och Phil Collins var två artister som återkom flitigt, inte helt väntat i en restaurang med ungdomlig publik i rätt hippa Berlinska området Friedrichshain. Phil Collins återkom gång på gång ("I wish it would rain down", osv) och jag var den enda i vårt sällskap som tyckte att det var grymt. Jag är ett fan av Genesis till att börja med, men också hans solohits tycker jag ofta är väldigt bra.

Nu ser jag att jag har detta gemensamt med ingen mindre än Liverpools lagkapten Steven Gerrard! Ni kanske har sett att han satt i häktet nån dag efter ett bråk med en DJ på en nattklubb. Nu har jag sett att bråkets upprinnelse var att Gerrard gick fram till DJ:n och krävde att denne skulle spela en låt med Phil Collins!! Det är roligt.

Aftonbladet

1 kommentar:

Max Thornberg sa...

Hmm, fint att en mångmiljonär gillar pop som hyllar hemlösa. Jag har läst att Pet Shop Boys "The Theatre" från skivan "Very" är ett svar på Phil Collins "Another Day In Paradise", undrar vad Stevie G tycker om PSB?