fredag 27 mars 2009

Jag är sent ute, men jag bara måste få kommentera hur fantastiskt det är att Moneybrothers nya merchandise är - tomatsoppa!*

Ur pressreleasen:

"Tillsammans med min vän Maximilian Lundin (Årstiderna, Street och författare till kokboken Gårdarnas mat, Prisma förlag) har jag skapat:
Moneybrother & Max's Locally Produced Tomato Soup.
Det handlar om en fantastiskt god soppa gjord på tomater odlade under giftfria förhållanden på gårdar drivna av vänliga människor.
För er som kommer på en Moneybrother konsert, gillar vad ni ser och hör och vill gå därifrån med så kallat merchandise finns nu alltså ett alternativ till konsert t-shirt.
Varför soppa?
Det lätt att tro att detta helt enkelt handlar om att göra en produkt som är svår att ladda ner. Men icke.
Efter att ha smakat mig igenom tomatsoppa utbudet på min lokala mataffär insåg jag att det fanns plats för mig. Tomatsoppa är den coolaste soppan och vår soppa har vunnit vartenda blindtest vi har kört. En artistkarriär i dag känns osäkrare än ett liv i livsmedelsbranchen. Jag sår detta frö nu för att inte stå handfallen när en dag inspirationen oundvikligen tar slut."

*Notera det Jan-Owe Wickströmska tankestrecket där! Konstfullt.

1 kommentar:

Max Thornberg sa...

Mycket konstfullt tankestreck!