torsdag 7 maj 2009

Aftonbladet


Jag vet att detta är en extremt billig poäng att plocka - men eftersom Aftonbladet bara gav två plus till Jackson Brownes konsert på Cirkus i måndags kan jag inte låta bli.

Åtminstone någon gång i veckan stannar jag till framför någon av kvällsdrakarnas löpsedlar bara för att få mina fördomar om dessa bekräftade. Det handlar om Let's Dance-kändisars eventuella plastikoperationer, Carolas bantningsknep eller brist på bantningsknep, Bonde söker fru-skilsmässor eller på sin höjd något påstått gräl i kungafamiljen. Hur man som journalist med självaktning kan jobba på någon av dessa tidningar har jag slutat begripa för länge sedan.

Med denna inledande harang förstår ni att jag har lågt ställda förväntningar på vad man får läsa på tidningsaffischerna när man kommer upp från tunnelbanan om morgonen, men trots det uppmärksammade jag förvånat och nästan lite skadeglatt vad som prydde löpet på Aftonbladet häromdagen:

"ROBINSON-JARMO SKÖT IHJÄL EX-FRUNS MINIGRIS"

Det är helt enkelt fantastiskt, ytterligare kommentarer känns överflödiga...

Inga kommentarer: