fredag 11 september 2009

Höstfeeling

Höst igen och det känns härligt. Saker börjar igen: hösten är ju inte bara nedgångens årstid, utan också att en massa grejer som legat nere under sommaren sätter igång igen. Man kan på allvar plocka fram Uffes kristna skiva Evangeline och lyssna igenom den tjugofem gånger i veckan. "Sjunde våningen" från Eldkvarns liveskiva Kärlekens låga låter ännu bättre än annars.

För att leva upp till min höstfeeling utser jag naturfärger till säsongens dresscode för min del. "I happen to dress based on mood", som en vis man sa. Det kan man också avläsa på bilden i förra inlägget. Jag skyller dock samtidigt på den nya murriga favorittröjan, och mitt nyblivna ytterst naturfärgade skägg, på att senast någon gissade min ålder så blev jag plötsligt sju år äldre. Kände mig bestulen på sju goda år. Inte desto mindre säger jag: naturfärger. Något för höstens Majorna-Långedragpromenader. Mitt humör och mina modepreferenser nu är med andra ord rätt lika hur de var när jag skrev det första inlägget på den här bloggen, 2 oktober förra året.

Den nya headerbilden på bloggen, något slumpvist vald, kommer för övrigt från just en Majornapromenad, fast i mars i år.

Inga kommentarer: