onsdag 18 maj 2011

Garrison Keillors glasögon

Garrison Keillor och hans glasögon. Bild från New York Times

Idag köpte jag nya glasögon, för första gången på tre år. Förra gången utgick jag lite från Bill Evans Portrait in Jazz, och den här gången från Garrison Keillor. Keillor är den folksy radioprataren som i en herrans massa år gjort varietéprogrammet A Prairie Home Companion från Minnesota i det amerikanska hjärtlandet. Jag visste redan ungefär för typ av glasögon jag ville ha, och när sen Keillor blev intervjuad i New York Times häromveckan apropå att han ska sluta som programledare och är extremt svår att ersätta, fick jag ett bra exempel på vad jag ville ha.

Efter att ha bildgooglat Keillor kan jag glatt konstatera att han är en go' modeförebild i största allmänhet för mig; hans casual stil är verkligen helt kongenial med hans persona som en rotrocksamerikansk hjärtlandsintellektuell med choklad i.


frisyren!

Inga kommentarer: