söndag 22 maj 2011

Sommarlåtar 2011 #4; Every Part of Me

Steve Earle släppte en ny platta härförleden - "I'll Never Get Out Of This World Alive". Jag hade ganska högt uppskruvade förväntningar; soundet skulle vara mer akustiskt än på senare tider, T Bone Burnett producerar, skivan är döpt efter en Hank Williams låt, etc., etc. Jag måste dock erkänna att låtarna hittills inte riktigt har fäst på för min del, men jag kanske behöver mer tid. Jag har tidigare hyllat T Bone Burnett och tycker fortfarande att han har varit med och skapat mängder av fantatsisk musik, men ibland kan jag tycka att hans sound blir lite tråkigt och liksom statiskt. Nå, jag får be att få återkomma i ärendet, tills dess bjuder jag på en av de låtar jag trots allt har lyckats fastna för, "Every Part of Me", som är en klassiskt känslig Steve Earle-ballad. Varsågoda!


Inga kommentarer: