fredag 23 mars 2012

En efterlängtad återkomst

En indiefavorit från nittiotalet är tillbaka - Loosegoats släpper ny skiva i år!

Vi är nog många som får något ömt i blicken när vi tänker på Loosegoats. Själv minns jag starkast en fantastisk spelning på Emmabodafestivalen 1998. Det var sen eftermiddag och jag hade smaken av varm folköl i munnen. En lågt stående sol silades genom dammet som rök upp från den lilla publiken framför scenen. Ett annat minne är från någon rockgala i Uddevalla kring millenieskiftet. Jag spelade själv i band vid den tiden och när Loosegoats gick på minns jag hur knäckt jag blev av deras tajta och varma sound, en konsert som verkligen sporrade mitt artonåriga indiemusikerjag.

Jag ser verkligen fram emot att få återvända till lösgetternas marker som de mutat in någonstans mellan Lucinda Williams och Dinosaur Jr. Plattan "Ideas For To Travel Down Death's Merry Road" släpps i april, men redan nu finns smakprovet Montananas ute till lyssning. Väldigt lovande!

Inga kommentarer: