fredag 21 september 2012

Only in my dreams

Ariel Pink och hans Haunted Graffiti har dykt upp för mig i ett flertal olika sammanhang, och jag har fortfarande inte riktigt blivit klok på den mångsidiga lofi-producenten. Ett flertal av hans låtar är briljanta, inte minst "Round and Round" från förra skivan "Before Today", men på samma skiva finns en del låtar som inte talar till mig det allra minsta. Nå, det mönstret bryts inte i och med "Mature Themes", som släpptes i augusti. Första singeln "Only in My Dreams" kan vara den bästa nya låt jag hört på mycket länge, en 60-talsdoftande poppärla med fantastiskt glittrande gitarrer och cembaloklink som minner om Left Banke. Resten av albumet lämnar mig dock i stort sett likgiltig, men jag anar kvalitet och till och med innovation bakom den spretiga ljudmassa som når mina kritiska öron, så om jag får återkomma om några månader kanske jag har en helt annan uppfattning.

Fram tills dess fortsätter den här låten att ge mig rysningar av välbehag:


Inga kommentarer: